« Tilbake

Support

På denne siden kan du finne svar på de hyppigst stilte spørsmålene fra Jobbsafari's brukere og kunder.

Support for jobbsøkende - Øvrige spørsmål

Klikk på spørsmålet for å få svaret

Hvordan søker jeg en jobb?

Hvis du ønsker å søke en jobb du har funnet på Jobbsafari, skal du kontakte bedriften direkte. Det står kontaktopplysninger i de enkelte stillingsannonsene.

Hvordan lagrer jeg en stillingsannonse?

Det finnes flere måter å lagre en stillingsannonse på:

  • Du kan bruke funksjonen "Dine jobber" på Jobbsafari: Når du er innlogget på Jobbsafari, klikker du på "Lagre jobb" under stillingsannonsen du vil lagre. Du finner annonsen igjen senere ved å logge inn og klikke på "Dine jobber" i øverste høyre hjørne. Selv om annonsen tas ned, kan du fortsatt se den under "Dine jobber" via Jobbsafari's annonsearkiv.
  • Du kan lagre annonsen som en PDF-fil: Dette kan du gjøre på flere måter:
    • CutePDF Writer er et gratis program som du kan installere på datamaskinen. Når du har gjort det, kan du skrive ut en nettside (f.eks. en stillingsannonse) til en PDF-fil og lagre filen på datamaskinen. Dette gjør du ved å velge "Skriv ut" (eller trykke på Ctrl+P) i nettleseren og deretter velge "CutePDF" i stedet for den vanlige skriveren.
    • PDFmyURL tilbyder en gratis service, hvor man kan indtaste en webadresse og få en PDF-fil med indholdet af websiden retur.

Jeg er blitt innkalt til jobbintervju, men jeg finner ikke stillingsannonsen. Kan Jobbsafari hjelpe?

Hvis søknadsfristen er utløpt eller annonsen ikke lenger er aktuell, finner du den ikke med vårt vanlige jobbsøk.

I stedet kan du søke i vårt stillingsannonsearkiv, der du finner stillingsannonser som er publisert etter 2010-10-10. Bruk denne lenken.

Jeg har lest en artikkel på Jobbsafari. Hvor finner jeg den igjen?

Du finner artikkelen i vårt artikkelarkiv.

Jeg har tatt Jobbsafari's persontypetest. Kan jeg se resultatet igjen?

Hvis du vil hente fram resultatet, krever det naturligvis at du lagret det da du tok testen. Se resultatet. Hvis du ikke er logget inn, blir du bedt om å gjøre det.

Hva er radiussøk?

Radiussøk er en funksjon der du som jobbsøker kan angi radiusen – vanligvis fra bostedet ditt – du vil søke jobb innenfor. Du kan bruke denne funksjonen når du søker jobb direkte på jobbsafari.no, og når du oppretter eller redigerer CV-en eller Jobbagenten din.

Hvordan bruker jeg radiussøk?

Du kan bruke radiussøk i flere sammenhenger:

  1. Når du søker jobb direkte på jobbsafari.no: Hvis du søker jobb direkte på jobbsafari.no, kan du velge «Nær plassering» i feltet «Velg og angi område». Heretter angir du hvilken radius du vil søke innenfor, og adressen radiusen skal beregnes fra.
  2. Når du oppretter eller redigerer CV-en din: Du kan også bruke denne funksjonen når du oppretter eller redigerer CV-en din. Under feltet «I hvilket område» kan du velge «Nær plassering», angi radius og angi adressen din.
  3. Når du oppretter eller redigerer Jobbagenten din: Du kan også velge radiussøk i Jobbagenten din, og velge «Nær plassering» under feltet «Område». Vær oppmerksom på at det er mulig å ha flere Jobbagenter – både med og uten radiussøk.
Fant ikke svaret på spørsmålet ditt?

Skriv til support@jobbsafari.no, og få hjelp

Tilbake til support-forsiden