Tidligere artikler på Bedrifter

Disse fem faktorer fremmer arbeidsgleden
Arbeidsglede er ikke en selvfølge, og den kommer ikke naturlig bare for at du jobber i det yrke som du brenner for. Her får du fem bud som gir konkrete ting for å skape arbeidsglede i hverdagen.
Skrevet 1. februar på Bedrifter
Grensen mellom arbeid og fritid
I takt med at arbeidslivet forandres, stilles nye krav på både arbeidsgivere og ansatte. Det gjelder blant annet å sikre at grensen mellom arbeid og fritid ikke usynliggjøres.
Skrevet 1. januar på Bedrifter
Ti tegn på en dårlig sjef
Godt lederskap handler om å unngå feller som gjør deg til en dårlig sjef. Time Magazine har listet ti tidlige tegn på velmenende avgjørelser som ofte blir feil.
Skrevet 1. desember 2016 på Bedrifter
Anger Manegement
Anger Management
Har du vanskelig for å holde sinne tilbake? Da er det på tide å ta tak i problemet - et hissig temparement kan true både karriere og privatliv.
Skrevet 1. november 2016 på Bedrifter
Kommuniser mer!
Evnen å kommunisere er helt avgjørende i arbeidslivet, men det er ikke noe som kommer naturlig. Det er en ferdighet som hele tiden behøver opptrening.
Skrevet 1. september 2016 på Bedrifter
En organisasjonsekspert gir råd om en effektiv organisasjon
«Mennesker er ikke mekaniske enheter som det er mulig å kontrollere.» Organisasjonseksperten Bud Caddell var en av talerne på The Conference tidligere i år.
Skrevet 1. august 2016 på Bedrifter
En god latter gjør bedriften mer vellykket
Latter er ikke noe å tøyse om. Forskning viser at vår latter ikke bare styrker immunforsvaret, men også øker vår toleranse mot smerte samtidigt som den også lindrer stress.
Skrevet 1. juli 2016 på Bedrifter
De unge vil raskt til saken i jobbannonsen
En fersk analyse viser at de unge raskt vil kunne se om deres faglige kvalifikasjoner passer jobben. Men jobbannonsene har fokus på helt andre saker.
Skrevet 1. juni 2016 på Bedrifter
Tips for mer effektive møter
Har du noen gang hørt noen klage på at møtet var for kort? Sannsynligvis ikke. Tvert om kjenner vel de fleste seg igjen i frustrasjonen over ineffektive møter som synes aldri å ta slutt, og det samtidig som man har en mengde arbeid som ligger og venter.
Skrevet 1. mai 2016 på Bedrifter
Slik blir du en vellykket entreprenør
Hva gjør vellykkede bedriftseiere som vi andre dødelige kan lære oss? Det amerikanske nettstedet entrepreneur.com har kartlagt vanene til de rike menneskene.
Skrevet 1. april 2016 på Bedrifter
Samspill mellom sjefen og medarbeiderne
Medarbeidarsamtalen legger basis for en gjensidig utveksling av tanker og ideer rundt planlegging, arbeidsresultat og forholdene på arbeidsplassen. Men for å lykkes med det, krever det forberedelser.
Skrevet 1. mars 2016 på Bedrifter
Varemerket viktigere og viktigere i jakten på riktig ansatt
Bedrifter med kjente varemerker, får inn 43% flere søknader til hver stilling sammenlignet med mindre kjente, men tross det er kvaliteten på kandidatene sammenlignbart. Det viser en undersøkelse utført av SHL Talent Measurement Sverige.
Skrevet 1. februar 2016 på Bedrifter
Slik skremmer bedriftene talentene bort
Slik skremmer bedriftene talentene bort
Selv om det er viktig å beholde talentene i bedriften, forsømmer bedriftene ofte å utvikle, utfordre og beholde de medarbeidere som kan forme fremtiden.
Skrevet 1. januar 2016 på Bedrifter
Intet menneske er perfekt
«Vi er alle ufullstendige», mener den amerikanske strategikonsulenten Kelly Odell, som selv har hatt flere overordnede lederstillinger. Ta del av hans tips til deg som vil bli sjef.
Skrevet 1. desember 2015 på Bedrifter
Banaliteter og tom kommunikasjon dominerer jobbannonser
Banaliteter og tom kommunikasjon dominerer jobbannonser
To eksperter vuderer utslitte meninger og tomme metaforer i en kommunikasjons disiplin som roper etter en ny måte å tenke på.
Skrevet 1. november 2015 på Bedrifter
Hugg HR i to
Hugg HR i to
Er det på tide å dele HR i to avdelinger? En administrasjonsavdeling og en avdeling for ledelse og organisasjon?
Skrevet 1. oktober 2015 på Bedrifter
Ledelse på tvers av grenser
Ledelse på tvers av grenser
Hvis det er en utfordring å være leder, er det en enda større utfordring å være leder på tvers av grenser – altså det å være leder for medarbeidere i andre land. Selv om vi holder oss innenfor vårt eget nærområde Norden, er det snakk om enestående og spennende utfordringer.
Skrevet 1. september 2015 på Bedrifter
Fire disipliner en god leder er mester i
Fire disipliner en god leder er mester i ...
Alle vet at det er forskjell på ledere. Noen er bedre enn andre, og mange har prøvd å definere hva det er som skiller en god leder fra en mindre god leder. Adrian Gostick og Chester Elton har gitt oppskriften i “The Carrot Principle”.
Skrevet 1. august 2015 på Bedrifter
Gjør det du er best til – eller?
Gjør det du er best til – eller?
”Gjør det du er best til” er et uttrykk vi alle kjenner. For de av oss som har lest økonomi på et eller annet nivå, bringer det tankene hen til Pareto, bytteforhold og komparative fordeler. For andre ikke-økonomer vil man kanskje tenke på en stor dansk bank.
Skrevet 1. juli 2015 på Bedrifter
Hvordan intervjuer du kandidater i en ansettelsesprosess?
Hvordan intervjuer du kandidater i en ansettelsesprosess?
Først og fremst er det naturligvis relevant å se på hele ansettelsesprosessen, men akkurat her skal vi fokusere på ansettelsesintervjuet.
Skrevet 1. juni 2015 på Bedrifter
1 til 20 av 33 resultater.
Annonse:
Cookies på Jobbsafari

Vi bruker cookies til trafikkmåling og for å optimalisere nettstedets innhold. Det vil bli lagret cookies fra Jobbsafari og fra våre partnere. Ved fortsatt bruk av nettstedet samtykker du til vår bruk av cookies. Les mer om cookies.